//eya Rusydia
The Princess



Link Diary About

ANNYEONGHASEYO!!!Assalamualaikum, welcome to my blog. I'm Leya. Please be nice here :)








Jom CBOX


My Favourite Songs


My Tweet


Follow Leya Taw!!!


Credits By


This blue grey templates made by Ogiey Junior. The photogenic pictures taken at WeHeartit. Thanks to Ogiey for the cursor freebies. I am proud to use Colour Code to

Header by Nurul Atiqah.




❤️Pengalaman temuduga pendidikan di UiTM Shah ALAM dan UPSI, Tanjung Malim❤️

Hari ni, genaplah seminggu di tahun 2013. Begitu cepat masa berlalu. Tak sangka dah makin meningkat umur ku, walaupun badan masih kecil huhuhu #perasan :p hari ni nk update pasal pengalaman DUA temuduga aku tempoh hari...Alhamdulillah sangat2 menyeronokkan :) masa mula2 dpt tawaran temuduga yg paling gembira ibu dan ayah sudah pasti nya ^_^

Alhamdulillah berkat usaha ku sendiri yg xjemu berusaha aku dpt tawaran temuduga dengan course yg paling aku minat. Ha, nk taw apa dia??? "PENGAJIAN BAHASA DAN KOMUNIKASI PROFESIONAL" xsangka aku dpt jugak akhirnya course ni hehe :D yg pastinya course dijalankan di UiTM Shah Alam. dekat je dgn rumah aku, straight jee ^_^



Time interview dijalankan #22 Disember 2012, aku jumpe membe group aku dr GKM #Geng Kaki Merepek, ANIS!!! sangat best, aku dpt PANEL 2 dan yg paling best nye aku orang yg ketiga #padahal dalam senarai nama org yg ke-6, group yg pertama..perhhh memang cuak habislah B-)

Dlm bilik temuduga,ada 3 orang penemuuga aku, perempuan semuanya. Mula2 mcm biasalah perkenalkan diri, penglibatan diri dlm sekolah, cita-cita kita. Then dia tanya "Siapakah tokoh bahasa yg awak taw???" member group aku yg pertama dan kedua xdpt jawab, sampai turn aku tukar soalan iaitu "Apakah maksud disebalik perkataan "DESTINI MENUJU KE ARAH ANAK BANGSA"??? dgn penuh yakin aku menjawabnya dgn baik, Alhamdulillah :) tapi samapi je soalan BAHASA INGGERIS  memang kantoi lah nk jawab, tapi nasib baik senag soalan nye dan aku boleh jawab dgn baik :) #tentang penggunaan bahasa dlm kalangan masyarakat terutama nya golongan remaja ^_^ Last soalan habis interview je, terus keluar dr bilik calon2 yg kat luar semua muka cuak tapi aku buat muka lega gila hahaha #nakal :p tepat 9.30pg dah habis then terus balik rumah bersiap utk balik kampung ^_^

Dalam duk sibuk online,buat kerja kat office #rezeki terpijak,tawaran kerja akauntan, lepas 3hari kerja, dapat mecej dari UPSI, Tanjung Malim, Perak. Sangat terkejut bila dpt tawaran tu, yela dpt taw hari Isnin, hari Sabtu #5 Januari 2013 dah kene pergi temuduga...tp temuduga kali ni memang apa pun xstandby dr segi mental, fizikal, kelengkapan, padahal seharian dr pagi sampai petang #sekali dgn ujian MEDSI. -_-

Nasib baiklah sijil semua dah sedia ada waktu temuduga kat UiTM tempoh hari, kalau x, xtaw nk cakap laaa. Bertolak dr rumah awal pagi 5.30, sampai Tanjung Malim lebih kurang 6lebih, solat subuh dulu kat masjid, then jumpa paklang #rumah depan UPSI je, then pukul 8 dah gerak ke pusat temuduga :)

Aku org pertama sampai, bilik 5, org yg ke-7 dlm senarai nama. Rasa cuak atau berdebar2 xde pulak, tapi still rasa takut, its normal :) then sempatlah berkenalan dgn seorg calon perempuan dr nun KEDAH. Nama dia AINA!!! dpt giliran yg pertama pulak tu, #untunglah boleh habis cepat :D fikir nk habis je leya ni. Masa tengah tunggu giliran berkenalan lah antara satu sama lain,xde dr selangor, semua nya jauh2. Paling tua umur 26tahun, pelik dah ada degree tapi still nk belajar lagi amik pendidikan. Semangat betul kakak tu ^_^

Tiba je giliran aku, #dah lah interview sorang2 cuak habis beb!!! beri salam, then bila dah bg sijil semua, buat test warna, mula2 agak xnampak jugak #yelah aku kan ada rabun warna B-) jwb lah dgn laju tu :D then mula2 sebelum nk perkenalkan diri aku, ada ke patut Lecturer tu cakap "kenapa SUSAH sangat nk sebut nama awak???siapa yg bagi ni??? #dlm hati aku,menyirap je,dah la aku pantang orang sebut nama aku salah, 

L.I.A. R.U.S.Y.D.I.A 

apa yg susah sangat tu??? lepas perkenalkan diri, jwb kenapa pilih course ni # "PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK & EKONOMI RUMAH TANGGA" then ayah aku kerja apa, kenapa xambil bidang agama dan banyak lagi #sambil kene tazkirah pagi2 :) sampai je soalan BAHASA INGGERIS dah xmenentu aku di buatnya, yelah mane tak nye kene mengajar tp speaking..cehhh speaking aku dah lah hampehhh #yg ni memang K.O. After that, mereka beri semangat pd aku dan tepat pukul 10 pagi aku keluar dr bilik tu hihi:D

Lepas tu, kitaorg pergi lah berehat kat rumah paklang, qada' tidur hahaha :D Pukul 1.30 dah gerak sebab MEDSI start pukul 2ptg, ingat kan bertulis, rupanya ujian dlm komputer, buat penat je bawa alat tulis semua -_- tapi sangat best sebab dlm makmal :) tepat pukul 3ptg habis ujian MEDSI :) Alhamdulillah!!! then kami singgah makan kejap sebab belum lunch lagi, then kami terus balik ke Shah Alam :)


Apa pun pengalaman hadapi temuduga sangat2 menyeronokkan, aku berharap pada UiTM, sebab dekat dgn rumah, xpayah duduk hostel, boleh pegi sendiri je naik moto, sebab memang terlalu dekat lah ^_^ tapi ibu dengan ayah mengharap aku dpt UPSI, sebab keluar boleh terus jadi cikgu, tp utk course yg aku minta ni OPEN MARKET, tiada jaminan utk kerja di KPM -_- 

 

Tak kisahlah mane2 pun yg penting aku dapat sambung degree aku, tu harapan yg paling penting sebenarya. Semoga segala apa yg aku impikan tercapai. Kalau dulu impian aku uk menjadi PEGAWAI NAVY xdpt dipenuhi atas sebab2 tertentu, tp xpela past is past, xmungkin akan berulang, pasti ada hikmah di sebalik semua yg berlaku. Aku yakin ALLAH dah tentukan apa yg lebih baik utk aku, insyaALLAH ^__^



wish me GOOD LUCK!!! 


2 comment(s)